Thursday, August 7, 2008

SMKTD...dulu dan kini...

Sudah hampir tiga dekad aku berada di smktd ni... Akhir tahun 70-an dulu aku di sini sebagai pelajar. Aku masih ingat lagi guru Matematik, Cikgu Asaad, guru Sejarah Cikgu Suratman, guru
Sains Pertanian Cikgu Samuji, guru Geografi Cikgu Zainudin (Pak Din) ... dan ramai lagi. Yang aku tak dapat lupa Cikgu Pak Siman, guru Kimia yang sangat garang, rasa kecut perut bila dia masuk. Kalau tak dapat jawab soalan berdiri sampai dapat jawab soalan, kalau tak berdiri sampai habis masa. Seorang lagi guru goegrafi, Cikgu Shamsiah, kalau tak dapat jawab soalan kena cubit kat perut, sakit... Itulah antara kenangan di smktd dulu...Terima kasih cikgu-cikgu ku.

Lepas beberapa tahun meninggalkan smktd aku masuk balik pada tahun 1987 sebagai guru Bio, mengajar tingkatan 6.
Kenagan manis menjadi guru di smktd... antaranya pada tahun 1989 keputusan peperiksaan STPM, 3 orang pelajar berjaya mendapat 5PA. Semuanya dah berjaya jadi doktor sekarang.

Begitu cepat masa berlalu... kalau dulu waktu aku jadi pelajar, tak ada walau sebuah komputer di sekolah ini. Tapi sekarang dah ada banyak komputer.... bepuluh malah beratus. Malah sekarang smktd sudah ada laman blog sendiri, sudah terkenal seantero dunia... Begitulah.. zaman dah berubah, dunia dah maju, smktd pun dah maju... Aku sayang smktd dan seluruh warganya seperti aku sayang rumahku dan keluargaku... aku akan terus berada di smktd selagi diperlukan.

1 comment:

princess from secret rendezvous said...

nak majukan juga la cc-sr...hehehehe